Doop Doop

Op deze pagina staat informatie over dopen.

Doopkring Doopkring

Vier keer per jaar is er de doopkring. Dit is een gesprekskring voor ouders die hun kind de afgelopen jaren hebben laten dopen.

Tijdens deze avonden kunnen zij ervaringen uitwisselen en met elkaar in discussie gaan. Alle doopouders krijgen een uitnodiging via de mail, met als bijlage een brief van een jonge moeder, die haar ervaringen met haar eerste kind beschrijft. Deze brief loopt uit in enkele vragen, die de basis vormen van het gesprek. Ook wordt er door de predikante achtergrondinformatie gegeven over geloofsopvoeding en is er natuurlijk ruimte voor eigen vragen van deelnemers.
De kerk biedt zo in informele gezellige sfeer een platform voor ouders om met elkaar in gesprek te komen over wezenlijke onderwerpen.